GENG LENSA HIDUP

15 November 2013

CARA MAKAN BUAH DELIMA YANG BETUL... BUKAN JUS DELIMA OK..

Assalammualaikum

Juz want to share...
Aku pernah terbaca dan dengar satu ceramah... tapi tak ingat kat mana...
Dalam sebiji buah delima hanya ada satu ulas sahaja yang akan jadi penawar kepada penyakit...

So...
Sepanjang pengalaman aku makan buah delima... aku akan hadap sorang je untuk sebiji... anak aku pun hadap sorang je sebiji...

Untuk ibu mengandung juga sangat bagus... untuk melahirkan anak yang berseri-seri... nak dijadikan cerita.... masa mengandung anak pertama memang aku tak de pulak terjumpa orang jual buah delima... tapi masa mengandung anak kedua... selalu pulak jumpa orang jual buah delima...

Jadi... rajin lah aku membeli dan makan... anak sulong aku pun tumpang sama... tapi mesti sorang kena habiskan sebiji... aku sanggup tunggu nak suapkan dia bagi habis sampai sebiji...

Sebab tu aku agak kurang minat nak minum jus delima... sebab aku tak sure betol ke dah sebiji buah delima aku makan... dan pada pendapat aku... melihatkan rupa buah delima yang agak kurang berair... macam mana depa nak hasilkan jus... sampai sebotol... untuk dapatkan pure delima... tentulah berbiji biji kena guna... ye tak?

Kalau dah berbiji biji buah delima untuk hasilkan sebotol jus... mestilah mahal kan? Sebab aku beli pon 3 biji rm10... kadang tu... sebiji rm5...

Pastu aku jadi pelik... jus delima tu boleh jual dengan harga rm20, rm30 cam tu... haishhhh... baik makan yang original...

Sama jugak dengan jus kurma la... tah macam-macam jus yang dikatakan boleh menghasilkan manusia bijak dan pandai... pada pendapat aku... nak makan makan sunnah tak salah pun... tapi makan lah yang original... makanlah 3 biji kurma, 7 biji kismis, dan pape makanan sunnah yang korang suka...

Kalau... minum jus... tah berapa biji kurma lah dia taruk dalam sebotol jus tu... tah berapa biji kismis la yang dikisar jadikan jus dalam botol tu...

Huhuhu tah tah tah banyak air je....

Ni bukan entri menghasut ye....

Renung-renungkan...


7 comments:

Chubby Hanna said...

salam. agak setuju dengan entri ini. thanks. entri awak byk bg inspirasi. jemput singgah http://amysyghana.blogspot.com/

bintang hati said...

hahaha. x pnh plak sy dgr, dlm 1 biji buah delima, hnya ade sebiji je yg menjadi penawar.. nnt nk google lg la ttg ni... utk ilmu.
cuma nya fikiran awk ttg mkn buah delima ori dgn jus tu, pnh gak sy fikir yg sama.. tp skang ni buah delima pn mkn, jus pn mkn..fair. hhihi

XYZ said...

hehe...

sy dgr ms ceramah kt mane tak igt dh... dlm google sy x pasti...

tp pd sy mmg ade jus delima cuma bimbang... ade ingredient yg 'unknown' dan x disenarai pd label... sbb byk dh kes terjdi mcm tu... utk produk2 jus yg lain... tu yg sy prefer original delima =)

mazlina ali said...

Assalamualaikum..errmmm fikir2 betul juga kan. Baik kita mkn buah yg origional. Dah betul2 khasiat dlm tu...apa apa pun terpulang la kepada individu...

Arelenasia said...

saya ingat buah delima ni buah biasa biasa jak. Hingga kawan dr lubnan minta anak benih then saya google. Xsangka ianya berkhasiat sangat.

So lepas ni nak tanam lagi banyak anak pokok buah delima ni huhu.. mak saya banyak tanam mmg sedap rasanya

XYZ said...

yup mazlina ali... ape pun depends pada tuan badan he3

yup buah delima sangat banyak khasiat... untung la siapa yang ada tanam sendiri pokok delima =)

sherlina halim said...

Pengen yang lebih seru ...
Ayo kunjungi www.asianbet77.com
Buktikan sendiri ..

Real Play = Real Money

- Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
- Bonus Mixparlay .
- Bonus Tangkasnet setiap hari .
- New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
- Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
- Cash Back up to 10 % .
- Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

Untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
- YM : op1_asianbet77@yahoo.com
- EMAIL : asianbet77@yahoo.com
- WHATSAPP : +63 905 213 7234
- WECHAT : asianbet_77
- SMS CENTER : +63 905 209 8162
- PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

Salam Admin ,
asianbet77.com

Download Disini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...