GENG LENSA HIDUP

28 February 2010

CABAI KE CIBAI??

salam...
tajuk entri agak kurang ajar...
aku nak ceritakan sedikit pengalaman yang aku pernah lalui....

masa tu aku study kat UiTM arau perlis...
satu hari....
aku pegi la satu tempat yang dipanggil MUSHROOM
yang dekat dengan THE CONE
lepas tu...
aku ngan member ni pun lepak la kat MAY'S CORNER

kedai makan yang popular untuk melepak selain kat OREN
kat kedai ni aku suka sangat makan moi sup depa...
sangat best...

aku pun order la...
sambil bual-bual kosong ngan member aku...
datang la sorang hamba Allah ni...

order menu yang sama ngan aku...
macam ni bunyinya...
aku memang suka pasang telinga bila orang bercakap...

HAMBA ALLAH: mak cik... moi sup satu... cibai asing... (dengan muka confident)
MAKCIK: cibai ke cabai??
HAMBA ALLAH: eh... silap... cabai...
MAKCIK: menahan gelak...

aku???
gelak kat situ jugak...
tak leh tahan dah...
aku tak jadi makan moi sup kat situ...
terus bungkus bawa balik hostel
sepanjang jalan aku ketawa...
nak tido pun ketawa..
esok pun masih ketawa...
sampai la hari ni...
aku masih ingat...

mungkin budak tu cuba praktik loghat negeri tempat dia belajar... =)

moral value: hati-hati guna loghat negeri lain

2 comments:

BIZZNURSE said...

memang kelakar,diri sendiri pun pernah terkena jugak. pasl gelak. memang pernah raser gak. Sesuatu y lucu kadang2 boleh ingat berhari2...

pensel kayu said...

adududududu..malu sungguh..naseb kedai melayu,kot cina,mungkin belaiu telah diparang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...