GENG LENSA HIDUP

25 March 2010

KU KHABAR DENGAN INDAH

bukan begitu
bukan begini

bukan mahu ceritakan kisah aku lagi

tidak sayang
sudah jatuh baru mahu lihat ke sisi
pandang kanan dan kiri
acapkali jatuh bisa bangun lagi
lekas bangkit terus berdiri

apa kamu buat di dunia ini hai laki-laki
apa kamu buat di dunia ini hai si isteri
apa kamu buat di dunia ini hai menteri-menteri

ini bukan cerita kecewa
hanya rasa dalam jiwa
enaknya kita ketawa
melihat insan-insan kecewa

*ada syaitan dalam jiwa - ayuh lekas ketawa, mari kita gembira, dunia ini kita yang punya

Tuhan
aku ngeri
lihat jenayah sana sini
manusia bagai mahu menongkat bumi
segala harta mahu digali
fitnah merata tanpa henti
yang salah makin dikagumi
mahu saja aku lari
pergi dan terus pergi

aku mesti di sini
menanti saat terhenti
hingga nadi ku mati
tubuh tak bernyawa lagi

Tuhan
tunjukkan aku
mana arah menuju Mu
mana arah kiblat Mu
luruskan lorong ku
agar aku kembali meraih cinta Mu
agar jiwa tidak lemah dan layu

bawa kami semua kembali kepada Mu

p/s: andai tiada lagi puisi mugkin aku telah mati =)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...