GENG LENSA HIDUP

30 April 2010

BUKAN MUDAH DAN SANGAT SUSAH

bukan mudah berjalan seorang
bukan mudah berjalan berdua
bukan mudah berjalan beramai

aku lihat dia dalam ramai
wajah pucat sambil batuk-batuk
kasih itu ada di raut wajah mu
sayang itu ada di dalam hati mu

aku kembali berjalan...
aku kembali mengenang...
aku kembali melihat...

kanan atau kiri
duduk atau berdiri
jaga atau tidur
angguk atau geleng
diam atau pusing keliling

mendengar cerita kau
mendengar suara kau
membaca pesanan kau

aku tetap di sini mencari jawapan pasti
kau tahu?
hati aku tak sampai...
untuk lihat wajah itu
untuk dengar suara itu
untuk dengar cerita itu
untuk ucap kata itu
untuk pilih jalan itu

sayang kau tahu aku fikirkan kamu
aku fikirkan kata-kata kau dua hari lepas
aku juga sayang kamu....
terima kasih untuk sms itu =)

aku lakukan apa yang perlu
untuk kamu sayang
nanti aku datang
untuk kamu sayang

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...