GENG LENSA HIDUP

21 April 2010

CATATAN TAK PENTING

menjerit macam polong
'please' aku tak marah langsung
adatlah emosi sedang menggila
aku tahu kau bukan wanita gila

cuma hairan...
nafsu amarah kau letak di depan kewarasan akal
usia banyak kewarasan tinggal sedikit
kau kata jangan bikin runsing
siapa mahu tegur salah kau buat?
kalau bukan kaum kerabat?
salah kalau aku bentang pada tetengga
ini cerita antara aku dan dia

jangan kau tak hirau
jangan kau tak pantau
kau juga ada anak lelaki
kau juga ada saudara lelaki
kau juga ada adik perempuan
jangan suatu hari
kau duduk balik pintu
terkenang hari-hari lalu

aku sudah bilang
bercakap benar
sekalipun kau terpaksa bertongkat
atau beratur menunggu giliran untuk bercakap benar

ya aku juga banyak silap
semua manusia miliki silap
aku kau dia dan mereka hanya manusia biasa

pernah singgah usyar awek di chow kit road
tutup rambut tapi nampak leher
mahu sedekah cerita pula pada semua
sekali sekala berseluar pendek
tudung sekerat berkain singkat
amal maaruf pun tak seberapa
yang mungkar Ya Allah tak usah cerita

memang ada ingatan di akhir zaman nanti
iman manusia seperti buih di lautan
senipis kulit bawang
antara manusia itu aku
sila angkat tangan siapa lagi yang mahu mengaku...

hidup bukan seperti DO RE MI
petik gitar terus nyanyi

6 comments:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
hologramisfera said...

(angkat tangan)
saya diantara orang-orang itu.

(tunduk malu)

XYZ said...

ermm...
tak pe juga mahu mengaku...
sama2 jd anak yg baik =)

ma said...

Comment deleted
This post has been removed by the author.


????
y delete?

XYZ said...

never delete maa.... u can post 1000 comment here... it's free lah

XYZ said...

for ur information my comment slot no need approval by the author

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...