GENG LENSA HIDUP

09 June 2010

BERJUDI... KEMUDIAN BERI DERMA... APEKAH?

salam
aku membantah JUDI BOLA
yang kononnya masih tak de keputusan lagi...
hah? apekah?

VINCENT TAN bercadang mahu jadi seperti ROBINHOOD... mencuri kemudian beramal dengan hasil curian... begitu juga yang mahu dilakukan oleh VINCENT TAN berjudi kemudian menderma... dengan IZIN dan KELULUSAN pemerintah MALAYSIA...

setelah didesak... dengan DEMONSTRASI.... pihak PEMERINTAH mengatakan masih belum ade keputusan... ohhhhhhhh.... gimik politik? atau betul-betul tidak akan diluluskan... aku rasa tak perlu pandangan dari semua pihak... terang dan nyata JUDI tu HARAM... simple dan mudah je.... jangan LULUSKAN... okay? nampaknya member-member aku yang kat KL ramai turun BERDEMO... anak lecturer aku pon pegi... si afiq juazer rizal abdul hamid...si shaikh amin.... wah korang memang power... si naruto aku tak tau hang pi ke tak... budak-budak ni tak cerita pun... ngeh ngeh ngeh... sahar (lecturer aku) pun pegi wehhhh 

inilah yang dikatakan ISLAM LIBERAL yang kian menular... lakukan yang WAJIB... yang nyata HARAM masih dibuat... macam cite BAWANG PUTIH BAWANG MERAH... pakai SKIRT pun leh berdoa... sedangkan kita semua dah diajar adab-adab semasa berdoa bukan? begitu juga KONSERT AMAL... berhibur bercampur lelaki & wanita... untuk mengumpul DANA... kemudian MENDERMA untuk AMAL... hukumnya?

begitu juga walaupun BABI telah disembelih dengan nama ALLAH hukumnya? TETAP HARAM dimakan bukan?

yang HARAM tetap HARAM... tak perlu tunggu SEMUA RAKYAT berdemo... tak perlu tanya pendapat pada semua... sebagai PEMIMPIN... ASAS yang mudah seperti ini perlulah kamu faham. kalau tak macam mana nak memerintah negara? yang nyata apabila yang haram dilakukan tentunya akan merosakan ekonomi negara... ni baru isu JUDI BOLA... belum sentuh isu lain lagi...

isu simple macam ni pun jadi masalah... macam mane boleh pulak nak berjuang untuk PALESTIN? kilang COCA COLA kat negeri sembilan baru je pecah tanah 1 APRIL lepas.... ini betul-betul 1 MALAYSIA.... yang WAJIB & HARAM boleh jadi 1... apekah? renung-renungkanlah.... pada DR 1221 aku doakan kau dibukakan pintu hati hu3.. lame encik  DR 1221 tak bace blog aku ni... terima kasih letak link blog aku di blog kamu & berharap ada yang sudi membaca & terbuka pintu hati kalian... macam encik DR 1221 jugak cakap hari tu he3 busy berdemo ye DR 1221? hu3...  

p/s: nak tinggal benda yang salah bukan senang... aku mau ke arah itu =)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...