GENG LENSA HIDUP

25 August 2010

TANGAN KEDUA



salam
semoga semua sihat walafiat...
tajuk entri tangan kedua... ape la kena-mengena ngan isinya ye...
hehe... tertanya-tanya tak? (koyar aku ni... bajet ade orang exicted le nak bace)

semalam...

aku bersembang...

SITUASI 

bro J: selamat berbuka... masak ape hari ni?
aku: ye selamat jugak... masak-masak... huhu
bro J: main-main pulak... nak pinjam bahu boleh...
aku: tak de bahu ke?
bro J: sedih lah...
aku: nape? loan 2 juta tak lulus ke? (aku memang gini... mengolok je)
bro J: apelah... ok tak keta tu?
aku: tangan kedua?
bro J: hah???
aku: second hand car le.... ok je.. baru pun ok hikhikhik
bro J: ohhh cakap la... doraemon ni saje je...
aku: bergurau dengan abang kacak ape salahnye...
bro J: haha kacak ke?
aku: boleh le hensem sikit dari karam singh... weh selamat berbuka jangan lupa gi semejid...
bro J: baek doraemon...
aku: babai... jangan le amerika sangat!!!  =)

ni la dah selalu guna perkataan mat saleh sangat... tak amerika le kalau tak guna perkataan omputih huhuhu... bila sebut tangan kedua masing-masing 'pending' sekejap...

kalau generasi sekarang... agak-agak tau tak perkataan-perkataan klasik?

macam....

kaus - katil
gerubuk - almari
takar - bekas air (kecil sikit dari tempayan)
gebar - selimut

bila ditanya belum tentu tau maksudnya ye tak? 
banyak belajar benda baru semalam...

terima kasih =)

p/s: nanti try la praktik guna perkataan 'tangan kedua'... kita tengok siapa yang kena...

nota: 23 Ogos 2010 pukul 5:00a.m ade satu entri tajuk SEDAP DERRR... KARI MAPLEY TU... ade orang tegur ayat aku cam kelakar pada frasa... "usahakan memasak sendiri" huhu prihatinnya kamu... terima kasih menegur.... ( segala ejaan dan imbuhan yang ade dalam semua entri aku belum tentu boleh di guna pakai dalam semua peperiksaan awam di Malaysia ye... )

6 comments:

terokai seni said...

ada jugak kumpul perkataan lama ni tak prasan ke kaus, elok juga da[pat satu lagi perkataan baru

psst: isteri kedua bukan isteri second hand kan?

nabilah_2908 said...

hmm..best gk kenakan org kn..? huhu..sngt kreatif.. ;)

biasanya kita akan kata second hand...org tkkn kata tangan ke dua..hehehe.. :)

org pernh tnya sy..apa itu kendi..
blank gak pada mulanya..

rupa2nya kendi tu..tmpt/alat mencuci tgn.. :)


jom ke APA KATA HATI pulak,
CARA MELETAKKAN LINK BERSAMA KOMEN PART 2

gnesop said...

huhuhu..
boleh guna barang terpakai pertama = seconhand
boleh guna barang terpakai kedua = tirdhand
??

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

tangan kedua ? hhuhu....unik gak perkataan tu..nak try guna la ...:)

mijie said...

haha..nk try jgk ar..emm nk beli kete tangan kedua..ihihi

MASA said...

beli motor tangan kedua..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...