GENG LENSA HIDUP

27 May 2014

NAMA ANAK

Assalammualaikum...

mengikut Islam keutamaan bagi meletakkan nama anak adalah bapa... letak nama anak yang baik-baik... okeh.... aku nak share sejarah macam mana kami suami isteri pilih nama anak...

masa anak pertama kita orang jangka... dapat anak perempuan... so my hubby ni senyap-senyap dah pilih nama baby haha... aku masih rileks lagi... even dalam kepala dah ade fikir nak letak nama apa...

tetiba hubby cakap... ok tak letak nama baby... HANIFA RASYIDA.... aku kan nakal... mesti la hubby aku kena sakat... fuyooooooooo senyap-senyap dah fikir nama baby ye... my hubby sebenarnya exsited nak dapat baby... walaupun dia masih cover2 exsited nye tu...

lepas tu bila dah final scan... doktor cakap BOY...
my hubby dan dan terus mesej my sister in law... along... dalam mesej dia taip 'lelaki' haha... so kecoh la... ingatkan aku dah bersalin... padahal baru scan je pun... (nampak kan exsited nye dia)

then hubby pun dok la bagi senarai nakletak nama anak apa...
aku actually nak letak anak nama RIYADH

my hubby tah macam-macam nama yang dia senarai
AHMAD DURRAH
AHMAD MAHDI
AHMAD AL MAHDI

akhirnya letak AHMAD AL MAHDI (yang terpuji dan yang mendapat petunjuk)

tah ape lagi... aku pun dah lupa...
then my second baby pulak... aku dah standby nama.... kalau lelaki nak letak AHMAD AL MUQRI then kalau girl nak letak IMAN AL LAIQA

lagi sekali my hubby senyap-senyap dah pilih nama.... NUR ALISHA... tapi sebab tak nak hampakan bini dia... dia setuju tambah IMAN... so jadilah NUR IMAN ALISHA... (cahaya kepercayaan dalam lindungan Tuhan)

aku pun tak kisah sebab maksudnya bagus2 je... so happy lah kami anak-anak dah ade nama... ni pun my hubby teringin nak baby lagi kot... OMG... fenin ana fenin =P

sekian... luv u dear... sayang nak buat surprise untuk besday my hubby dan anniversary kami yang ke 4 yang jatuh pada tarikh yang sama 29 zulkaedah.... 

mission: booking 5 star hotel dan deal untuk buat surprise... nantikan entri akan datang =)



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...