GENG LENSA HIDUP

04 June 2014

CIBAI ASING

Assalammualikum...

orang kata masuk kandang kambing mengembek.... masuk kandang harimau mengaum.... tapi kalau tak mampu tiru jangan ditiru.... nanti lain jadinya....

tu la umpamanya macam kisah yang aku nak ceritakan ni....  okey.... dulu tahun 2004.... masa aku study kat UiTM Arau.... ade la kedai makan kat dalam UiTM tu nama May Corner... orang utara panggil lada atau cili depa panggil cabai...

diulangi CABAI....

ok... kat cafe tu menu famous diaorang adalah Moi Sup... orang utara mesti tau punya lah... sebab mende ni sangat la sedap.... terutamanya bila ade sambal sekali... bila dah jadi pembeli boleh la request macam-macam... ye tak?

masa aku tunggu order aku sampai kat kaunter... datang seorang budak... datang nak order... 

"makcik moi sup dua..." budak tu
"ok sat na..." makcik jawab
"cibai asing ye makcik" budak tu

makcik tu dah tergelak... aku ngan member aku dah berdekah-dekah gelak... ok... dia order memang special nak cibai asing ko... hahahaaha

"tu bukan cibai... itu cabai..." terang makcik tersebut

budak tu pun tersipu-sipu malu... 



gambar yang aku google di 
http://patyskitchen.blogspot.com/2012/01/simple-sunday-with-vietnamese-chao-thit.html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...