GENG LENSA HIDUP

03 June 2014

ORANG MALAYSIA MEMANG SUKA 'SIKIT JE'!!!

Assalammualaikum

aku terpanggil nak buat entri ni sebab aku menyampah pulak dengan orang yang susah nak faham arahan.... atau pun pesanan....

contohnya:

'dilarang bakar sampah'
nanti ade je yang nak dijawab.... ala.... bakar sikit je... bukan jadi ape pun...

ok aku jawab: kalau ko bakar sikit.... orang sana bakar sikit.... orang sinun bakar sikit.... tak ke lame-lame jadi banyak????

pada aku orang macam ni memang tak de sivik minded....

lagi satu....

'dilarang buang sampah'
boleh pulak dia jawab.... buang sikit je....

ok aku jawab: grrrrr.... kalau semua rakyat Malaysia berfikiran cam ni.... memang la Malaysia ni susah nak bersih mak cik oiii

aku memang geram la dengan orang-orang yang suka cakap sikit je.... bukan ade orang nampak pun.... tak de ape la.... bakar sikit je bukan jadi ape-ape pun....

GERAM SANGAT OKEH!!!

dengan bakar sampah yang sikit ni la akan jadi sumber pencemaran udara.... dengan buang sampah yang sikit ni lah akan jadikan punca macam-macam sakit dan kekotoran.... 

aku selalu cakap ayat camtu kat makcik-makcik.... tapi makcik-makcik ni selalu degil.... suka sangat buat pape ikot kepala dia je....


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...