GENG LENSA HIDUP

17 March 2010

JANGAN TINGGAL YANG SATU INI

salam 
entri yang sudah lama terperuk
menanti untuk di'publish'
dah 6 bulan aku simpan entri ni
menati saat yang sesuai untuk dikongsi

benar kamu yakin dengan TUHAN mu?
kamu terima ISLAM?
kamu katakan ISLAM itu benar?
kamu ambil semuanya?

kamu amal sudah semuanya?
aku sekadar berkongsi rasa
ya...
aku sudah katakan berulang kali

kenapa kamu masih marah?
kenapa kamu masih cengeng?
kenapa kamu masih tolak?
kenapa kamu masih tidak terima?

betul kamu katakan ALLAH sahaja dihatimu?
nah kenapa kamu campak pinggan?
nah kenapa kamu marah aku?
nah kenapa kamu kata itu dan ini?

apa kamu tak bisa terima hukum yang satu ini?
boleh bagi izin POLIGAMI?
wah marah nampaknye
kamu katakan kamu manusia beriman
kamu yakin dengan TUHAN mu
kamu terima ISLAM sepenuh hati mu

boleh tinggal yang ini?
sungguh mendapat kecaman hebat jika aku suarakan
hati sudah lama terdetik untuk begini
bukan untuk menyakiti
jika tiada insan yang mengizinkan
tidak aku hampiri

jika benar ada yang sudi berkongsi
aku terima moga semakin hampir dengan ILLAHI

p/s: aku tau ade yang terbakar bace entri ni
rilek arrrrr
aku tidak menolak dan menerima sejak aku mendengar kisah daripada
 USTAZAH ZAITON BINTI WERDANI
pada 15 Mei 1996
sembang dengan budak2 umah kompem aku kene 'fire'
sila jangan marah
jangan beremosi saat bace blog ni
aku masih lagi tidak berubah sejak saat kita lepak di kedai kopi
walaupun korang cuba cuci ~
lalalala... sila jangan marah cik fiza, ckey, ina, dan lain2

hahaha
thanks to aishah, ummi adibah, abby, dan dua tiga orang yang menyokong
korang penyokong setia POLIGAMI
aku masih kekal menerima dan mengatakan YA

banyak sangat kebaikan dari keburukan...
percayalah... jikalau tidak... masakan hukum tercipta
DIA MAHA MENGETAHUI

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...