GENG LENSA HIDUP

13 May 2010

ABANG BOMBA PUN BAEK JUGAK LAH!!!

salam
memenuhi kehendak semua orang...
bukan mudah kan?

tiba-tiba rasa mahu menulis luahan hati seorang PESARA BOMBA
ye la... aku ni suka berjalan..
satu hari aku lepak kat satu masjid ni...
bukan aku wat sembahyang jemaah...
solat jamak je...

usai solat... aku lepak arrr... kat gazebo yang ade...
pastu aku nampak satu pakcik..
mungkin AJK masjid...
pakcik tu angkat tangan kat aku...
so aku balas la balik dengan angkat tangan jugak...
tapi ade extra aku siap angkat kening...

pakcik tu duduk lepak sebelah aku...

aku: pakcik memang orang sini ke?
pakcik: ye... tunggu sape?
aku: oh... mak...
pakcik: nak pegi mane ni?
aku: nak pegi *********

kemudian pakcik tu rancak bercerita perihal kerjaya bomba. maklumlah beliau kan pesara bomba. bomba kena involve kalau ade kes kemalangan. dia pun cerita yang dia pernah kutip MAYAT kelindan lori yang putus dua. aku angguk-angguk je la... bagi dia syok lagi... 

dia pun ceritalah kerjaya BOMBA ni lebih mencabar daripada POLIS. kalau polis datang juz ambik gambar tengok-tengok sikit pas tu blah... BOMBA jugak la yang kena guna GERGAJI BESI nak kuarkan orang tersepit.... bukan setakat padam API je...

pakcik tu terus membebel... tapi BOMBA ni bukan kerajaan nak bagi naik gaji... POLIS je yang dapat naik gaji.... yelah POLIS selalu TOLONG mase PILIHANRAYA... tu yang boleh NAIK GAJI... aku pun senyum je....

BILA AKU FIKIR BALIK... BETUL JUGAK CAKAP UNCLE TU... APASAL BOMBA TAK NAIK GAJI JUGAK? ASYIK POLIS JE.... BOMBA PUN BAEK JUGAK LA!!! SUSAH JUGAK KERJA DIAORANG... NAK MENGADAP ORANG EKSIDEN & APA-APA KEBAKARAN...

RUMAH TERBAKAR PANGGIL BOMBA
BOMBA DATANG BERLUMBA-LUMBA

so? naikkan lah gaji BOMBA pulak....

4 comments:

nabilah_2908 said...

hrumm...betul gak tu..

sikit2 polis...ha...mcm berat sebelah lak...tp feneomena berat sebelah ini..mmg dh berleluasa kt negara kita...enth la...

XYZ said...

nampaknya macam tu lah...
juz wait n see..

izuddinrahim said...

bomba kena g keje jugak masa pilihanraya..upah orang bakar tempat mengundi,pastu panggil r bomba.mesti gaji naek punya..haha

sopi129 said...

Org kate bomba keje cuma padam api, betul ke..kalo tak caye cuba apply keje bomba..gerenti pastu pandangan nye berubah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...