GENG LENSA HIDUP

13 May 2010

BAGAIKAN PUTERI

salam
untuk semua moga sihat sentiasa

duduk termenung di tepi jendela...
angin bertiup sepoi-sepoi bahasa...
mulut diam tanpa kata...
mata mula berkelip-kelip...
tahan rasa mengantuk yang membuai rasa...

aku celik...
kau ada di sisi temani...
sua air buat aku...
sua makanan buat aku...
aku kata lapar... kau pantas mencipta menu ringkas...
buat isi perutku yang berkeroncong...

aku paling kau tanya kenapa...
aku buat-buat tak da telinga...
kau ucap kata...
aku buat keras kepala...
persis patung buncit tidak bernyawa...

kau mahu belok
aku terus saja
konon mahu protes juga

kau kata aku mahu jadi puteri raja
aku diam lagi macam tak ada telinga
kau tunggu aku... bilang mahu makan sama
aku senyum hati bunga-bunga
lagi sekali perasan mahu jadi puteri raja...
kau bilang aku budak lagi...
sedikit keluhan tapi kau tetap senyum melayan aku
yang mahukan super ring & ais krim saja

tiba-tiba aku terjaga...
ahh.... itu mimpi rupanya...
aku terpinga-pinga...
ya... aku yakin pernah rasa situasi yang sama...
aku tunduk malu... mujur tiada siapa di situ...
masih cuba selak-selak muka surat lama... =)

susun sepuluh jari
pohon maaf selalu

Terima Kasih Kekasih
walau kau hadir depan mata
rindu itu tetap ada

andai bukan di depan mata
dalam mimpi bertemu jua

andai jasad sudah tiada
mohon di sana bertemu kita

2 comments:

nabilah_2908 said...

hrumm...gaya bahasa yg romantis..:)
jom ke APA KATA HATI pulak,
ALAHAI VIVA BIRU

XYZ said...

tq sudi singgah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...