GENG LENSA HIDUP

04 June 2010

GULA!!! KAU PEMBUNUH...


salam
mak aih....
layan buletin pagi...
aduh CUEPECS
Congress of Unions of Employees in the Public and Civil Services atau Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Didalam Perkhidmatan Awam...

marah-marah...
hangin...
sungguh-sungguh...
suruh kerajaan tarik balik subsidi gula...
cakap pulak GULA tu PEMBUNUH?
hah kau....
ngeri jugak aku.... lalala....
yelah... gula tu mungkin salah satu orang angap punca DIABETIS mungkin... 
hehehe...

kat sini aku nak menyatakan pendapat aku. korang nak setuju ke tak itu aku tak kisah pun... tapi sila baca sampai habis dulu okay... manusia... kau pernah dengar rintihan peniaga warung? peniaga kuih kecil-kecilan? peniaga air tepi jalan? yang memang kena beli gula hari-hari... kalau tak de gula perniagaan mereka tak leh jalan..... tolak modal... dapat untung berapa lah sangat... itu yang aku penah dengar makcik nasi lemak cakap... nasi lemak dia tak letak gula la... sambal dia mesti taruk gula kan? mr.e pun masak taruk gula sila tanya beliau...

tu tak tanya lagi yang jual air... aku ni selalu sembang dengan makcik-makcik je... hehehe... pada aku la...... GULA tu tak membunuh pun... orang yang makan gula tu la yang kena pandai-pandai... da tau sakit... atau bimbang kena sakit... so jagalah makan... jagalah kandungan gula dalam badan... GULA tu pun bukan pi letak 'diri' mereka sendiri dalam minuman korang... korang gak yang letak... kan? kalau ditarik balik subsidi... kesian la kat orang yang meniaga kecil-kecilan... dah la modal tak besar...  kita yang tak meniaga ni memang la tak berapa nak kisah sangat... leh la cakap tak de gula okay lagi... kurangkan gula okay lagi... kau nak ke beli air tawar? konak ke beli sambal tak berapa nak sedap? kau nak ke makanan yang korang beli tak berbaloi-baloi... dek kerana tak de gula....

sebenarnya aku tak setuju sangat subsidi gula ditarik balik... yelah... ni suara aku je... almaklum la blog picisan... makcik.. nanti saya perjuangkan nasib makcik nasi lemak huhuhu... tadi aku layan makcik tu... dia kena marah ngan india satu baris ngan umah aku... cis kau HINDIA!!!

mr. e memang bagus... air aku terlebih manis pun dia diam je... tau-tau dia carik air masak kihkikih... bak kate adik aku cerita kedai kopi... cerita sensasi di kedai kopi... fav si GEMOK ... tetiba teringat bro jimart alamak hari ni cuti... kan? bila terkadang mulutnya kejang... mereka bukan hakim kita =)

p/s: layan lagu poker face... makcik nasi lemak panggil pun aku tak dengar... tapi makcik tu faham aku ngah ngadap laptop huhuhu makcik nasi lemak a.k.a makcik maznah GO GO GO NASI LEMAK!!! pastu baru leh layan cite pagi-pagi.... =)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...